Рада прийняла закон про навчання дітей з особливими освітніми потребами
Верховна Рада прийняла закон №6437 Про внесення змін до закону України "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг.
За основу і в цілому за закон проголосували 297 нарродних депутатів.
Ініціаторкою законопроекту є дружина президента Марина Порошенко. Саме президент і подав цей проект у Раду два тижні тому.
Рада прийняла закон про навчання дітей з особливими освітніми потребами |
Законопроект передбачає закріплення права на освіту осіб з особливими освітніми потребами і надати їм можливість отримувати освіту в усіх навчальних закладах, у тому числі безоплатно в державних і комунальних навчальних закладах, незалежно від "встановлення інвалідності".
Він запроваджує та регулює дистанційну та індивідуальну форми навчання.
Закон також визначає поняття "особа з особливими освітніми потребами", "інклюзивне навчання".
[L]Крім того, він регулює можливість особам з особливими освітніми потребами отримати психолого-педагогічну та корекційно-розвиткову допомогу, створити для таких осіб інклюзивні та спеціальні групи (класи) у загальноосвітніх навчальних закладах.
Голова комітету з питань освіти Олександр Співаковький повідомив, що цей документ був одноголосно схвалений на засіданні комітету.
"Цей законопроект дає меседж до прийняття базового закону "Про освіту" в цілому. Я сподіваюсь ми його будемо розглядати 11 липня у цьому залі", – наголосив він.
У чинному нині законі "Про освіту" про інклюзію взагалі не йдеться. Про це нещодавно писали Маріанна Онуфрик та Антон Дробович у своїй статті "Must have" нового закону "Про освіту" для "Української правди. Життя".
Люди з інвалідністю згадуються у ньому лише в контексті організації харчування учнів з додатковими потребами, або втрати працездатності педагога.
Натомість, у новому законопроекті "Про освіту" є цілі окремі статті, у яких йдеться про організацію інклюзивного навчання, дотримання прав осіб з особливими освітніми потребами і висуваються вимоги щодо забезпечення доступності навчальних корпусів та класів.
"Інклюзивність освіти, виписана у законопроекті, є добре продуманою і, в разі його прийняття саме в такій редакції, буде реформаторським кроком, направленим на справжній, а не декларативний людиноцентризм", – зазначали автори статті.
Експерти відзначали, що існує деяка суперечність у позиції Петра Порошенка – він пропонує внести зміни до чинного закону "Про освіту" і одночасно закликає депутатів підтримати новий проект "Про освіту" 3491-д, який фактично скасовує чинний закон.
"Або це означає, що президент не розраховує на швидке прийняття 3491-д, або просто публічно демонструє підтримку зусиль команди своєї дружини, яка вже деякий час публічно сприяє розвитку інклюзивної освіти", – уточнювали Онуфрик і Дробович.